Veelgestelde vragen

Alles wat u wilt weten over munten verzamelen

Veelgestelde vragen

Op deze pagina kunt u een antwoord vinden op de vragen die onze klanten in de loop der jaren het meest gesteld hebben. Dit zijn bijvoorbeeld antwoorden op vragen over de verzendkosten, levering en retournering.

Staat het antwoord op uw vraag niet in het overzicht? Neem dan alstublieft contact op met de klantenservice van het Amsterdams MuntKantoor. Onze medewerkers staan op werkdagen van 09:00 tot 17:30 uur klaar om al uw vragen te beantwoorden. U kunt de klantenservice onder andere telefonisch, per e-mail en via Facebook Messenger bereiken. Raadpleeg de contactpagina voor alle contactgegevens.

Door onze jarenlange ervaring met het verzenden van munten, hebben wij een speciale verpakking ontwikkeld voor het verzenden van de waardevolle munten. Met deze verpakking komt de zending altijd in perfecte staat aan bij de klant. Vanzelfsprekend maken wij veel kosten voor deze wijze van verzenden. Hiernaast maken wij portokosten en kosten voor het verzekeren van de zending. Deze kosten worden slechts ten dele aan u doorberekend. Per zending betaalt u € 2,95 als bijdrage in deze verzend-, verpakkings- en verzekeringskosten. Door deze bijdrage bent u verzekerd van een veilig ontvangst van uw munten.
Per levering vragen wij een bijdrage in de verzend- en verzekeringskosten van € 2,95. Wij bieden u wel de mogelijkheid om deze kosten te besparen, door ons ook kosten te laten besparen. Als u ons machtigt de betaling van de zendingen van uw bankrekening te laten incasseren, dan nemen wij de hele bijdrage in de verzend-, verpakkings- en verzekeringskosten voor onze rekening. Zo helpen wij elkaar: u bespaart deze kosten en wij besparen veel administratieve kosten.
U kunt op meerdere manieren een automatische incasso afgeven. Heeft u zich reeds geregistreerd voor de beveiligde online omgeving MijnAMK? Dan hoeft u alleen in te loggen, uw IBAN in te vullen en op de knop 'Incasso afgeven' te drukken. U kunt ook een e-mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of een brief sturen naar Amsterdams MuntKantoor, Postbus 20685, 1001 NR, Amsterdam. Telefonisch een automatische incasso afgeven is niet mogelijk omdat wij een schriftelijk bewijs nodig hebben.
In onze beveiligde en afgeschermde online omgeving, MijnAMK, kunt u onder andere uw persoonlijke gegevens wijzigen, uw bestellingen inzien en een automatische incasso afgeven of intrekken. Indien u nog geen MijnAMK account heeft, kunt u zich registreren op deze pagina door uw e-mailadres in te vullen en op 'Verzenden' te klikken. Vervolgens krijgt u een e-mail van ons met daarin enkele simpele instructies.
Wij vragen voor alle nieuwe klanten in eerste instantie een vooruitbetaling voor de allereerste bestelling. Dit is niet alleen om u een bevestiging van uw bestelling te geven, maar ook omdat wij hebben vastgesteld dat er helaas ook bestellingen geplaatst worden onder valse voorwendselen op andermans adres.

Echter, u hoeft niet vooruit te betalen. Indien u ons machtigt het bedrag van uw bankrekening af te schrijven, zullen wij dat na de vrijblijvende zichttermijn van 21 dagen doen. Op deze wijze bespaart u gelijk ook de bijdrage in de verzend- en verzekeringskosten van € 2,95. Zoals u ziet, is het eenvoudig zaken doen met het Amsterdams MuntKantoor.
Wij doen ons best om uw bestelling zo spoedig mogelijk te leveren. Indien het product dat u heeft besteld op voorraad is, bedraagt de levertijd gemiddeld 2 tot 5 werkdagen. Bij enkele producten geldt een afwijkende levertijd. Soms moet een munt of herdenkingsuitgifte namelijk nog geslagen worden. Als er een afwijkende levertijd geldt, zal dat van tevoren kenbaar zijn gemaakt.
Indien de levertijd van uw bestelling is overschreden en u geen zending heeft ontvangen, verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met de klantenservice. Helaas kan het zijn dat wij de bestelde munt niet meer op voorraad hebben omdat deze is uitverkocht. In dat geval zetten wij in ons nationale en internationale netwerk een zoekopdracht uit voor de munt. Helaas komt het voor dat een munt niet meer te verkrijgen is. In dat geval wordt u daarvan op de hoogte gebracht. Uiteraard hebben wij er ook alle begrip voor als u niet langer op de munt wilt wachten. Indien u uw bestelling wilt annuleren, kunt u dat doorgeven aan de klantenservice.
Tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven, ontvangt u uw zendingen 21 dagen geheel vrijblijvend op zicht. Alleen als u 100% tevreden bent, behoudt u de zending. Dat is één van de zekerheden die u heeft bij het Amsterdams MuntKantoor.
Indien u niet 100% tevreden bent met uw levering, kunt u deze natuurlijk retourneren. Daar doen wij niet moeilijk over. Als u deze vier stappen volgt, dan kan uw retourzending snel en op correcte wijze afgehandeld worden.

1. Neem binnen 21 dagen contact op met de klantenservice en vermeld welke producten u wilt retourneren. U kunt per telefoon, e-mail of post laten weten dat u de producten wenst te sturen. Daarbij kunt u gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar dat is niet verplicht.
2. Vervolgens heeft u 14 dagen de tijd om uw bestelling te retourneren. Plaats de producten die u wilt retourneren in de originele verpakking, indien mogelijk. Zorg ervoor dat u de bijgeleverde factuur, waarop uw gegevens staan, ook terug in de verpakking doet.
3. Schrijf ons postadres op de verpakking, geef uw retourzending af bij het postkantoor en bewaar het verzendbewijs goed. De retourzending is voor uw eigen rekening.
4. Na ontvangst van uw retourzending worden de producten die u heeft geretourneerd binnen 2 weken verrekend. Als u de overeenkomst herroept, betalen wij het aankoopbedrag (inclusief standaard verzend- en verzekeringskosten, mits de gehele bestelling wordt geretourneerd) zo snel mogelijk en binnen 14 dagen terug.
Indien u een product heeft geretourneerd en daarna een betalingsherinnering heeft ontvangen, verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met de klantenservice. Wij zoeken graag voor u uit hoe dit heeft kunnen gebeuren. Het kan namelijk zo zijn dat wij uw retourzending inmiddels hebben ontvangen, maar dat de betalingsherinnering al was verzonden. Uw retourzending kan echter ook nog onderweg zijn. In dat geval verzoeken wij u om ons een kopie van uw verzendbewijs toe te sturen. Daarmee kunnen wij namelijk een navraag starten bij de bezorgdienst en achterhalen waar uw retourzending is gebleven.
U kunt op verschillende manieren een adreswijziging doorgeven. Indien u een MijnAMK account heeft, kunt inloggen op MijnAMK en zelf eenvoudig uw adres wijzigen. U heeft tevens de mogelijkheid om de datum van deze adreswijziging te selecteren. In plaats van uw wijziging door te geven via MijnAMK, kunt u deze ook telefonisch, per post of per e-mail doorgeven. Op deze pagina vindt u al onze contactgegevens.
Als u geen leveringen meer wenst te ontvangen, dient u contact op te nemen met onze klantenservice en dit kenbaar te maken. Naar aanleiding van uw verzoek kunnen wij alle zendingen aan u stopzetten. Ook zullen wij u geen aanbiedingen meer zenden. Echter kan het zijn dat wij uw gegevens niet uit onze administratie kunnen verwijderen. Indien u iets bij ons heeft besteld, zijn wij namelijk verplicht om uw gegevens 7 jaar te bewaren voor onze financiële administratie. Natuurlijk zullen wij uw gegevens in die periode niet gebruiken voor andere doeleinden. Ook kunt u erop vertrouwen dat uw gegevens niet met derden worden gedeeld.
U kunt zich op meerdere manieren afmelden van de wekelijkse nieuwsbrief van het Amsterdams MuntKantoor. Indien u op deze link klikt, komt u op de pagina terecht waar u zich eenvoudig kunt afmelden. U kunt ook contact opnemen met de klantenservice en aangeven dat u de nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen. Tot slot kunt u een van de nieuwsbrieven openen die u heeft ontvangen. Onderaan de nieuwsbrieven bevindt zich namelijk een link naar de pagina waar u zich kunt afmelden.
Natuurlijk willen wij onze klanten altijd de beste service en kwaliteit bieden. Helaas hebben wij door schade en schande echter moeten vaststellen, dat het versturen van onze zendingen naar het buitenland regelmatig tot problemen heeft geleid. Vandaar dat wij besloten hebben de munten alleen binnen Nederland te versturen. Ook om administratieve redenen blijkt dit de beste oplossing. Indien u een verzendadres in Nederland heeft waar u uw bestellingen op kunt halen, willen wij u vanzelfsprekend wel graag tot onze tevreden klanten rekenen.
Staat uw vraag niet in het overzicht met veelgestelde vragen? Dan verzoeken wij u om contact op te nemen met onze klantenservice. De klantenservice staat op werkdagen van 09.00 uur tot 17.30 uur voor u klaar en helpt u graag verder. U kunt bijvoorbeeld contact opnemen per e-mail, telefoon of post. Op onze contactpagina vindt u alle contactinformatie.

Ontvang de nieuwsbrief

Laat uw e-mailadres achter en meld uzelf vrijblijvend aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Volg ons op Facebook

Volg ons op Twitter

Actuele aanbieding